Egyesült magyar filmes fórum!


You are not connected. Please login or register

Todd Solondz

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1 Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 12:49 am

Szerintem zseni a pali. Ellenvélemények, bólintások, kedvencek?

Felhasználó profiljának megtekintése http://cinemalcoholic.blogspot.com http://kettonegy.blog.hu/tags

2 Re: Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 7:39 am

Jó arc, én is bírom.

Felhasználó profiljának megtekintése

3 Re: Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 11:44 am

Nekem a Happiness és a Palindromes a kedvenceim tőle (mind a kettőn hisztérikusan sokat nevettem, elképesztően pofátlan humoruk van), de egyedül a Life During Wartime nem tetszett annyira. A Dark Horse meg az év egyik legjobban várt filmje számomra!

Felhasználó profiljának megtekintése http://cinemalcoholic.blogspot.com http://kettonegy.blog.hu/tags

4 Re: Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 3:16 pm

Toplista:

1. Boldogságtól ordítani (Ez kivételesen egy jó címfordítás.)
2. Helyzetek és gyakorlatok
3. Isten hozott a babaházban
4. Palindrómák (Csak egyszer láttam, újra kellene néznem, elsőre voltak zavaró tényezők.)
5. Life During Wartime

Közben azon agyalok, hogy a Fear, Anxiety & Depression-t talán nem is láttam. Embarassed

Leszedtem nemrég egy rövidfilmjét, majd feltolom valahova, mert a YouTube-on nincs fent.

Felhasználó profiljának megtekintése http://filmvilag.blog.hu/

5 Re: Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 4:22 pm

Beyonder írta:Toplista:

1. Boldogságtól ordítani (Ez kivételesen egy jó címfordítás.)
2. Helyzetek és gyakorlatok
3. Isten hozott a babaházban
4. Palindrómák (Csak egyszer láttam, újra kellene néznem, elsőre voltak zavaró tényezők.)
5. Life During Wartime

Közben azon agyalok, hogy a Fear, Anxiety & Depression-t talán nem is láttam. Embarassed

Leszedtem nemrég egy rövidfilmjét, majd feltolom valahova, mert a YouTube-on nincs fent.


Nálam ugyanez a sorrend, csak a Storytelling és a Palindromes helycseréjével. Kíváncsi lennék, mik voltak számodra zavaró tényezők az utóbbiban, mert én is egyszer láttam csak eddig, de engem annyira beszippantott, lekötött és akkorákat röhögtem (nyilván olyan dolgokon, amiken egyáltalán nem illene), hogy abszolút 10 pontos filmélményként maradt meg, esetleges hibái közül pedig semmit nem vettem észre.

Felhasználó profiljának megtekintése http://cinemalcoholic.blogspot.com http://kettonegy.blog.hu/tags

6 Re: Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 5:37 pm

Konkrétan az elidegenítő effektusnak szánt színészcserékre gondoltam. Másodszorra valószínűleg kevésbé zavarna.

Edit: közben megtaláltam a korabeli villámkritikámat. Úgy látszik jobban tetszett a film, mint amennyire most visszaemlékszem rá. Surprised

Palindrómák

A Helyzetek és gyakorlatok vonalán halad ez a film is, nem (csak) a sztori belső logikájára koncentrál (mint pl. a Boldogságtól...-nál), hanem a történetmesélés technikáival játszadozik. Emiatt aztán akár még gyengébbnek is tarthatjuk a Dollhouse-nál vagy a Happiness-nél, legalábbis, ha olyan hagyományos filmélményre vágyunk, ahol az átélhetőség, a koherencia vagy az azonosulás lehetősége a fontos. (És általában erre vágyunk, elég el nem ítélhető módon.)

Naszóval, ez egy kísérleti film, teccikérteni. Az alapkoncepció, hogy 8(?) személy játssza ugyanazt a lányt, kiváló elidegenítő effektusként szolgál (ala Bunuel Brecht). Első blikkre elég nyilvánvalónak látszik az üzenet, amit közvetít: vannak bizonyos alaptörténetek, amik kortól, rassztól, társadalmi helyzettől függetlenül megeshetnek bárkivel. Node, ha ez lenne a fő mondanivaló, akkor ez egy unalmas és igen didaktikus film lenne, de nem az. Számomra ugyanis pont az a tanulság (lehet, hogy Solondz szándékával ellentétesen), hogy ugyanaz a történet más szereplővel más történet lesz. Ha 8 (?) szereplővel* játszatunk el egy szerepet, akkor abból nem 1 hanem 8 történet lesz. Persze mivel tudjuk, hogy egy allegóriát, metaforát ill. (Alice Csodaországban, Gulliver, Rút kiskacsa etc.-) parafrázist látunk, fejben azért összerakjuk a sztorit. Magyarul: 8 nem = 1-gyel illetve a végén aztán mégis.

Ami a mester állandó stíluselemeit illeti, úgy, mint objektivitásnak álcázott cinizmus (ami persze csak akkor az, ha annak látjuk) vagy perverz-groteszk-ironikus humor (gondoljunk csak a pedofil sofőrt abúzáló kiskorúra), azok megvannak mind, bár talán kevésbé hangsúlyosak. (A neogiccs zene azért így is büntet.)

Konklúzió: az elidegenítő effektusok miatt nem olyan átélhető a film érzelmileg, mint intellektuálisan, de így is hozza a solondzi zsenialitás elvárható fokát.

10/9

Felhasználó profiljának megtekintése http://filmvilag.blog.hu/

7 Re: Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 6:49 pm

Beyonder írta:Konkrétan az elidegenítő effektusnak szánt színészcserékre gondoltam. Másodszorra valószínűleg kevésbé zavarna.

Edit: közben megtaláltam a korabeli villámkritikámat. Úgy látszik jobban tetszett a film, mint amennyire most visszaemlékszem rá. Surprised

Palindrómák

A Helyzetek és gyakorlatok vonalán halad ez a film is, nem (csak) a sztori belső logikájára koncentrál (mint pl. a Boldogságtól...-nál), hanem a történetmesélés technikáival játszadozik. Emiatt aztán akár még gyengébbnek is tarthatjuk a Dollhouse-nál vagy a Happiness-nél, legalábbis, ha olyan hagyományos filmélményre vágyunk, ahol az átélhetőség, a koherencia vagy az azonosulás lehetősége a fontos. (És általában erre vágyunk, elég el nem ítélhető módon.)

Naszóval, ez egy kísérleti film, teccikérteni. Az alapkoncepció, hogy 8(?) személy játssza ugyanazt a lányt, kiváló elidegenítő effektusként szolgál (ala Bunuel Brecht). Első blikkre elég nyilvánvalónak látszik az üzenet, amit közvetít: vannak bizonyos alaptörténetek, amik kortól, rassztól, társadalmi helyzettől függetlenül megeshetnek bárkivel. Node, ha ez lenne a fő mondanivaló, akkor ez egy unalmas és igen didaktikus film lenne, de nem az. Számomra ugyanis pont az a tanulság (lehet, hogy Solondz szándékával ellentétesen), hogy ugyanaz a történet más szereplővel más történet lesz. Ha 8 (?) szereplővel* játszatunk el egy szerepet, akkor abból nem 1 hanem 8 történet lesz. Persze mivel tudjuk, hogy egy allegóriát, metaforát ill. (Alice Csodaországban, Gulliver, Rút kiskacsa etc.-) parafrázist látunk, fejben azért összerakjuk a sztorit. Magyarul: 8 nem = 1-gyel illetve a végén aztán mégis.

Ami a mester állandó stíluselemeit illeti, úgy, mint objektivitásnak álcázott cinizmus (ami persze csak akkor az, ha annak látjuk) vagy perverz-groteszk-ironikus humor (gondoljunk csak a pedofil sofőrt abúzáló kiskorúra), azok megvannak mind, bár talán kevésbé hangsúlyosak. (A neogiccs zene azért így is büntet.)

Konklúzió: az elidegenítő effektusok miatt nem olyan átélhető a film érzelmileg, mint intellektuálisan, de így is hozza a solondzi zsenialitás elvárható fokát.

10/9

Nagyon korrekt villámkritika. Tőlem azért kapta meg azt az utolsó nyavalyás pontot is, mert a színészcsere nem idegenített el, ellenkezőleg hatott. Nagyon érdekesnek tartottam, hogy bár állandó változásban vannak a főszereplő külső jellemzői, magát a figurát ugyanúgy (ugyanolyan defektesen) hozza mindegyik megformáló, így a "felszínes változások" inkább csak hozzá adtak a karakterhez - hisz (szinte) mindegyiknél kicsit máshol van a hangsúly, mást érzékeltet jobban -, miközben az csak földrajzilag halad előre, belül egy tapodtat sem mozdul.
Emellett az "objektivitásnak álcázott cinizmus" és a "perverz-groteszk-ironikus humor" szerintem pont itt a leghangsúlyosabb a Happiness mellett, és ezek épp a kedvenc Solondz stílusjegyeim.

talán !!!SPOILER!!!

Amikor például Joe (vagy Bob, a kamionsofőr, na Smile) megtalálja a sörösüveggel "megerőszakolt" játékbabát "bassz meg" felirattal, és valami olyasmit mond, "beteg faszok", én sikítva röhögtem. Így nyilván nincs benne semmi vicces, de ha tisztában vagy a karakterrel, ennél viccesebb jelenetet elképzelni sem lehet. Smile És volt még benne egy mázsa ilyen örök érvényű, minden betegsége ellenére térdcsapkodós poén.
A végén meg a Mark és az épp Jennifer Jason Leigh testébe bújt főszereplő közötti párbeszéd színarany.

Felhasználó profiljának megtekintése http://cinemalcoholic.blogspot.com http://kettonegy.blog.hu/tags

8 Re: Todd Solondz on Szer. Ápr. 04, 2012 7:43 pm

Az ilyen apróságok miatt fogom újranézni. Smile

Felhasználó profiljának megtekintése http://filmvilag.blog.hu/

9 Re: Todd Solondz on Vas. Ápr. 08, 2012 5:53 pm

Fú, én nagy rajongója vagyok. Tartottam is egy házi Solondz filmklubot, a Welcome to the Dollhouse-t és a Happiness néztük. Szanaszét veséztük mindkét filmet, nagyon sok rejtett fricska van benne. Nekem azért nem tetszik a magyar cím mert túl beszédes, s nagyon sok értelmezési lehetőséget a szánkba rág. Nem is mondtam el a haveroknak a magyar címét, a Happiness pont elég absztrakt ahhoz, hogy jó kis ötleteket lehessen hozzáfűzni.

Ami engem lenyűgöz a karaktereiben és a rendezésben, hogy szinte süt a filmről, hogy nem ítéli el a karaktereket, nem rossz színben tünteni fel őket, hanem mint a természet balfogásainak, vagy valami ilyesmi. Hát milyen zseniális rendező kell ahhoz, hogy azonosuljak egy pedofillal, aki még a saját gyerekére is kiverné a farkát. Plusz éltem is New Jersey-be, szóval áttudom érezni azt a képmutató szép a kertem, szép a házam, jó a házasságom hazugságot, amelyet Solondz szívből rühell és keményen leleplezi őket.

Én csak a Fear,Anxiety&Deppresion-ig jutottam vissza, szóval megköszönném ha valaki feltöltené a korábbi kisfilmjeit.

Felhasználó profiljának megtekintése

10 Dark Horse on Hétf. Május 14, 2012 4:50 pm

Dark Horse - az előjelek alapján ez talán jobb lesz, mint az előző filmje.

Felhasználó profiljának megtekintése http://filmvilag.blog.hu/

Sponsored content


Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.