6. Visszakézből
Francia akcióthriller két menekülő férfivel, egy elrabolt, 9. hónapban járó feleséggel és korrupt rendőrökkel, Besson után szabadon. A sztori elcsépelt, tele van kínos klisékkel és abszurd (=életszerűtlen) szituációkkal, de ezzel együtt is szórakoztató egyszernézős móka.
10/6.5
7.Hol volt, hol nem
A fesztiválszervezők közül valaki nagyon keményen be volt állva, amikor megnézte ezt a filmet, más magyarázat nincs rá, hogy hogy került be a versenyprogramba. Úgy indul, mint egy átlagos amerikai függetlenfilm, de valahol félúton észrevétlenül átmegy egy Tommy Wiseau-filmbe. Megérdemelné, hogy legalább akkora kultusza alakuljon ki, mint a The Roomnak, mert baromi vicces.
10/2 vagy 10/10, attól honnan nézzük
8. A fal
Látszólag egy újabb arthouse-apokalipszis film, a gyakorlatban ez egy másfél órás merengés magányról, elidegenedésről, meg az élet értelméről. Nehéz önállóan nyilatkozni róla, annyira az adaptált (magyarul meg sem jelent) regényre támaszkodik. A fényképezése minden esetre gyönyörű.
10/7
9. Klip
A fesztivál legjobb filmje, és nem azért mert szuperpremier plánban megy benne az orális szex. (De szó szerint: van, hogy a vásznon semmi más nem látszik, csak az egyik főszereplő farka, meg a másik szája.) Az „ilyenek ezek a mai fiatalok”-típusú filmek mindig rizikósak, mert (1.) a már nem fiatal író-rendező csak kívülről látja, hogy milyenek ezek a mai fiatalok, és a külsőségek alapján tud csak, jobb híján, ítélni, (2.) éppen ezért didaktikusak, leegyszerűsítőek ezek a filmek. Nem mondom, hogy itt nem rezeg néha a léc, mert igen, de még így is hiteles és okos film.
10/8.5
10. Brilliantlove
Még egy meztelenkedős, 18 karikás film. Ebben két neohippi a főszereplő, akik boldogan élnek egy garázsban, amíg egy pornóproducer meg nem látja azokat a fotókat, amiket a srác csinált a lányról, és kiállítást nem szervez neki. Egy nagy baj van a filmmel: nem mozdul sehova, az első másodpercben lehet tudni, hogy hova fog kifutni.
10/6
11. Hasta la vista
Szüzességelvesztős tragikomédia egy ügyes csavarral: a három tini mind kripli. Messze nem olyan kínos, mint vártam, sőt sikerült ízlésesen végigvinni az alapötletet.
10/6
12. Oslo, augusztus
Hangulatos, okos, érzékeny, de a szépelgő finálé lerontja az élményt. A többi drogos filmhez képest sok újat nem állít.
10/7
Francia akcióthriller két menekülő férfivel, egy elrabolt, 9. hónapban járó feleséggel és korrupt rendőrökkel, Besson után szabadon. A sztori elcsépelt, tele van kínos klisékkel és abszurd (=életszerűtlen) szituációkkal, de ezzel együtt is szórakoztató egyszernézős móka.
10/6.5
7.Hol volt, hol nem
A fesztiválszervezők közül valaki nagyon keményen be volt állva, amikor megnézte ezt a filmet, más magyarázat nincs rá, hogy hogy került be a versenyprogramba. Úgy indul, mint egy átlagos amerikai függetlenfilm, de valahol félúton észrevétlenül átmegy egy Tommy Wiseau-filmbe. Megérdemelné, hogy legalább akkora kultusza alakuljon ki, mint a The Roomnak, mert baromi vicces.
10/2 vagy 10/10, attól honnan nézzük
8. A fal
Látszólag egy újabb arthouse-apokalipszis film, a gyakorlatban ez egy másfél órás merengés magányról, elidegenedésről, meg az élet értelméről. Nehéz önállóan nyilatkozni róla, annyira az adaptált (magyarul meg sem jelent) regényre támaszkodik. A fényképezése minden esetre gyönyörű.
10/7
9. Klip
A fesztivál legjobb filmje, és nem azért mert szuperpremier plánban megy benne az orális szex. (De szó szerint: van, hogy a vásznon semmi más nem látszik, csak az egyik főszereplő farka, meg a másik szája.) Az „ilyenek ezek a mai fiatalok”-típusú filmek mindig rizikósak, mert (1.) a már nem fiatal író-rendező csak kívülről látja, hogy milyenek ezek a mai fiatalok, és a külsőségek alapján tud csak, jobb híján, ítélni, (2.) éppen ezért didaktikusak, leegyszerűsítőek ezek a filmek. Nem mondom, hogy itt nem rezeg néha a léc, mert igen, de még így is hiteles és okos film.
10/8.5
10. Brilliantlove
Még egy meztelenkedős, 18 karikás film. Ebben két neohippi a főszereplő, akik boldogan élnek egy garázsban, amíg egy pornóproducer meg nem látja azokat a fotókat, amiket a srác csinált a lányról, és kiállítást nem szervez neki. Egy nagy baj van a filmmel: nem mozdul sehova, az első másodpercben lehet tudni, hogy hova fog kifutni.
10/6
11. Hasta la vista
Szüzességelvesztős tragikomédia egy ügyes csavarral: a három tini mind kripli. Messze nem olyan kínos, mint vártam, sőt sikerült ízlésesen végigvinni az alapötletet.
10/6
12. Oslo, augusztus
Hangulatos, okos, érzékeny, de a szépelgő finálé lerontja az élményt. A többi drogos filmhez képest sok újat nem állít.
10/7